Manažment aktív, rizík a procesov vo firme je systematický prístup k riadeniu zdrojov, identifikácii a zmierňovaniu rizík a optimalizácii procesov na dosiahnutie cieľov organizácie. Tento integrovaný prístup pomáha zabezpečiť efektívne fungovanie firmy, ochranu jej aktív a zlepšenie výkonu. S platformou aSign budete vždy o krok vpred:
Pokročilá evidencia a správa aktív spoločností rôznych veľkostí, rozšírená o pokročilé definovanie prepojenia jednotlivých aktív a monitoring dopadov na spoločnosť (BIA) z pohľadu rôznych noriem.
Správa používateľov a zložitých štruktúr v rámci spoločnosti a zabezpečenie zdieľania informácií prostredníctvom automaticky generovaných formulárov pre konkrétne udalosti. Sledovanie zmien v rámci spoločnosti.
Zabezpečené ukladanie nahraných dokumentov so správou “patchov” (zaznamenávanie používateľov, ktorí vykonali zálohu, kde sa záloha nachádza a aký je proces patchovania pre jednotlivé systémy)
Generovanie potrebných dokumentov (ISMS, BCM, podporné dokumenty a správy), poskytovanie pokročilého logovania a riadenia verzií pre každý dokument, generovanie logov pre zmeny v dokumentoch.
Riadenie a delegovanie úloh, v závislosti od pridelených práv a zodpovedností každého zamestnanca. Monitoring a notifikácie blížiacich sa termínov.
Jedna z častí platformy – manažment rizík sa zaoberá identifikáciou, hodnotením a zmierňovaním rizík, ktoré môžu ovplyvniť dosahovanie cieľov organizácie.
Komplexný manažment rizík spoločnosti, s napojením na incidenty v danej spoločnosti alebo v konkrétnom podnikateľskom odvetví. Mechanizmy na zmierňovanie rizík, spolu so zavedením a kontrolou preventívnych opatrení.
Nastavenie akčného plánu pre obnovu po rôznych typoch incidentov, správa kúčových kontaktov pre jednotlivé aktíva, organizačná štruktúra a vizualizácia (toku informácií a kontaktov).
Dôvernosť, integrita a dostupnosť (v angličtine Confidentiality, Integrity, Availability – CIA) sú základné piliere informačnej bezpečnosti a tvoria základný rámec pre riadenie rizík v organizáciách. Tieto tri aspekty pomáhajú identifikovať, analyzovať a mitigovať riziká spojené s informačnými aktívami. CIA analýza je základný nástroj pre zohľadnenie komplexnosti informačnej bezpečnosti a zabezpečenie efektívneho riadenia rizík.
Monitorovanie a zlepšovanie: Priebežná analýza a aktualizácia skóre rizík, automatické zobrazenie odhadovanej zmeny.
Vyhodnocovanie skóre na základe CIA analýzy: Objektívne vyhodnocovanie jednotlivých pilierov informačnej bezpečnosti.
Prijatie opatrení a ich spätné vyhodnotenie: Implementácia kontrol, ktoré minimalizujú nedostatočné alebo nedôsledné zavádzanie opatrení.
Zaznamenávanie každej zmeny skóre: Prehľadná časová os so záznamom o každom incidente, prijatom opatrení a jeho vyhodnotení.
KPI manažment (Key Performance Indicator management) je proces definovania, merania a riadenia kľúčových ukazovateľov výkonnosti (KPI), ktoré pomáhajú organizácii sledovať a dosahovať strategické ciele. KPI sú kvantitatívne metriky, ktoré poskytujú prehľad o tom, ako efektívne organizácia, tím alebo jednotlivec dosahuje stanovené ciele.
Špecifikácia dôležitých KPI: Definovanie KPI vzhľadom na strategické ciele organizácie a ich prepojenie s riskami.
Monitorovanie a meranie: Pravidelný zber dát a porovnávanie výsledkov s cieľmi.
Nastavenie viacúrovňových alarmov: Identifikácia odchýlok, vytvorenie notifikácií pre zodpovedné osoby pre následnú analýzu príčin neplnenia cieľov.
Prehľadná história dát s možnosťou manuálneho vyradenia niektorej odchýlky (hodnoty) z dôvodu špecifických podmienok, pri ktorých bola zaznamenaná
Majte pod kontrolou systematický proces hodnotenia výkonnosti a spoľahlivosti dodávateľov, ktorí sú pre podnik kriticky dôležití. Cieľom je zabezpečiť, že spolupráca s dodávateľmi spĺňa očakávania firmy a prispieva k jej strategickým cieľom. Tento proces zahŕňa analýzu kvality, nákladov, dodacích lehôt, flexibility a ďalších aspektov.
Správa a evaluácia dodávateľov, automatizovaný proces požiadavok na systematické posúdenie súladu organizácie s požiadavkami konkrétnej normy.
Nastavte kľúčové ukazovatele pre každé kritérium (napr. miera chybných dodávok, čas dodania).
Používajte štruktúrované dotazníky a vytvorte report auditov u svojich strategických dodávateľov.
Pre Váš maximálny komfort pri používaní platformy máte k dispozícii tak tmavú ako aj svetlú verziu.
v rámci platformy nájdete množstvo pomôcok, ktoré pomôžu zefektívniť používanie celého systému.
v rámci platformy nájdete viacero šikovných nástrojov pre využitie jej možností naplno.